سوالات

امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

سوالات تخصصی

سلام.‌ اگر با اختلال مادر زادی مغزی همراه باشه بله. همراهی با اختلالات مغزی در این بیماران شایعه و باید حتما بررسی بشه.

سوالات کوتاه

بسیاری از تومور های مغزی خود را با تشنج نشان میدهند و بعد تشخیص داده میشوند و در درصد زیادی از آنها داروهای ضد تشنج میتواند از تکرار آن جلوگیری کند. اما به عنوان یک اصل، هر بیماری که دچار ضایعه مغزی باشد، چه تومور و چه خونریزی یا هر ضایعه دیگر، چه جراحی صورت گیرد و چه نه خطر تشنج وجود دارد و بهتر است با توصیه و صلاحدید پزشک داروی ضد تشنج دریافت نماید. لازم به ذکر است در بسیاری از بیماران، با خارج کردن تومور و مدتی مصرف دارو، دیگر تشنج روی نخواهد داد.

علت جراحی دیسک کمر، بیرون زدن دیسک و فشار آن بر روی عصب است که سبب درد و ضعف در اندامها میشود. کنار زدن عصب و خارج کردن دیسک خطر آسیب به آ۰ن را به همراه دارد اما این خطر امروزه بسیار کم و حدود یک درصد میباشد. ولی از طرفی ادامه فشار دیسک بیرون زده بر روی عصب هم خطر آسیب عصب و فلجی را دارد. زمانی که پزشک جراح به بیماری توصیه میکند جراحی شود در واقع خطر را سنجیده واقع خطر ادامه این بیرون زدگی دیسک را بسیار بیشتر دیده است.

در افرادی که بیماری زمینه ای مانند دیابت ندارند، ۴۸ ساعت پس از جراحی لایه سطحی محل زخم را می پوشاند و از ورود میکروب به زخم جلوگیری میکند ولی توصیه میشود تا یک هفته محل زخم تحت فشار و کشش قرار نگیرد و با پانسمان تمیز نگه داشته شود. برای پانسمان میتوان از بتادین و سرم شستشو برای تمیز کردن زخم استفاده کرد و بعد با گاز استریل روی آن را پوشاند.

امروزه با روشهای جدید جراحی دیسک کمر چه به صورت کم تهاجمی و چه به صورت عمل باز، نیاز به استراحت بیماران به شکل قابل توجهی کوتاه شده است. بیمار در همان روز میتواند از تخت خارج شده و راه برود. با کمی مراعات در ماه اول بعد از جراحی باز و احتیاط در حرکت معمولا بیمار در ماه دوم به زندگی عادی خود به صورت کامل باز میگردد.

سلام

نمیشه با اطمینان در مورد بدتر شدن درد شما با روزه داری اظهار نظر کرد اما در خیلی از بیماران کمبود آب بدن درد رو تشدید میکنه.

اگر قصد بارداری دارید باید بگم باید احتیاطهای لازم رو در نظر بگیرید چون ممکنه درد کمر مجددا ایجاد یا تشدید بشه.

بهتره ورزش مناسبی مثل شنا رو شروع کنید و در دوران بارداری هم ادامه بدید، تا زمانی که درد کمر کنترل نشده ترجیحا باردار نشید، اگر اضافه وزن دارید وزنتون رو کم کنید که افزایش وزن دوران بارداری باعث تشدید مشکلاتتون نشه و در آخر اینکه مشورت حضوری با پزشکتون قبل از بارداری قطعا کمک کننده خواهد بود.
سلامت باشید…

سوال خود را مطرح کنید