خانه درباره دکتر علیرضا طبیب خوئی
بیوگرافی دکتر طبیب خوئی

نام : دکتر علیرضا طبیب خوئی

رشته تخصصی : جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ، فلوشیپ قاعده جمجمه

مدارج علمی : دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، رتبه اول بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب کشور، مدرس فلوشیپ فوق تخصصی جراحی قاعده جمجمه

حوزه فعالیت : جراحی های پیچیده تومور مغزی و ضایعات عروقی مغز و ستون فقرات از جمله آنوریسم مغزی ، جراحی های کم تهاجمی و پیچیده ستون فقرات ، آندوسکوپی مغز و جراحی  قاعده جمجمه، جراحی مغز و اعصاب اطفال

بیمارستان های طرف قرارداد : بیمارستان محب کوثر ، بیمارستان عرفان نیایش ، بیمارستان رسول اکرم

جراحی تومور مغزی

بیوگرافی دکتر علیرضا طبیب خوئی

تولد سال ۱۳۶۰ در تهران، فرزند پدر و مادری معلم و فارغ‌التحصیل دبیرستان البرز تهران در سال ۱۳۷۸ است و تحصیل در رشته پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران در همان سال آغاز نمود. در آزمون دستیاری سال ۱۳۸۶ شرکت و با توجه به علاقه وافر به رشته جراحی مغز و اعصاب و همینطور دانشگاه محل تحصیل خود، این رشته را در همین دانشگاه انتخاب و دوره دستیاری خود را از شهریور ماه ۱۳۸۶ آغاز نمودند.

در محضر اساتید خود در بیمارستان حضرت رسول اکرم تهران دوره دستیاری خود را گذرانده و موفق شدند پس از ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران، عنوان رزیدنت برتر دانشگاه را در دو سال متوالی پایان این دوره بدست آوردند و در آزمون بورد تخصصی جراحی مغز و اعصاب در سال ۱۳۹۱ حائز رتبه اول کشوری گردند.

پس از مدت کوتاهی فعالیت به عنوان هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در مهر ماه ۱۳۹۲ به عنوان هیات علمی به دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بازگشتند.

فعالیت علمی و آموزشی ایشان در این بیمارستان سبب تحولی چشمگیر در آموزش رزیدنتی شده و به عنوان معلم بالینی برتر دانشگاه انتخاب گردیدند.
رضایت و قدردانی بیماران از دکتر طبیب خوئی طی این سالها بیانگر ارتباط نزدیک و همدلی ایشان با مراجعین خود است.

در حال حاضر با تلاش وی، پیچیده‌ترین عمل های جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با نتایج بسیار عالی در بیمارستان‌های محل فعالیت او انجام میگیرد و استفاده از آندوسکوپ در عمل های جراحی مغز و قاعده جمجمه و انجام نخستین عمل جراحی با نقشه برداری مغز در بیمار بیدار و بدون بیهوشی در این مراکز میسر شده است.

در سال ۱۳۹۹ موفق به ارتقا از مرتبه استادیاری به دانشیاری دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند و با راه‌اندازی رشته فوق تخصصی جراحی قاعده جمجمه، دکتر علیرضا طبیب خوئی به عنوان یکی از اعضای هیات علمی کشوری در آموزش متخصصین جراح مغز و اعصاب در این حوزه نیز انتخاب گردیدند. ایشان همواره در کنگره‌های علمی حضور فعال و موثر داشته و نقش خود را در پیشبرد علم جراحی اعصاب کشور به خوبی ایفا میکنند. مقالات علمی متعددی از وی در مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده و چندین طرح‌ علمی و پایان‌نامه‌ دستیاری با مدیریت ایشان در حال انجام است.
از دیدگاه این پزشک، جراحی نه تنها علم، بلکه هنری است که با آمیخته شدن با تجربه میتواند جان بیماران را نجات دهد. او مغز را به عنوان واسطه‌ای بین خداوند و جسم دانسته و محافظت از آن را مقدس می‌شمارد.

اطلاعات تماس

  • آدرس سعادت آباد , میدان کاج , خیابان سرو شرقی, ابتدای خیابان مجد , مرکز جراحی سعادت آباد طبقه پنجم کلینیک طبیب
  • تلفن تماس 021-22388301__021-22388302
  • تلفن همراه دستیار 09120701080
  • اینستاگرام dr_tabibkhooei