سردرد ناشی از تومور مغزی

سردرد تومور مغزی

سردرد مشکل شایعی است که اکثر انسانها در طول زندگی خود آن را تجربه میکنند و گاهی آنقدر شدید و مداوم و آزاردهنده است که فرد را دچار نگرانی و تشویش در مورد علت بوجود آمدن و عدم بهبودی آن کرده و سوال دلهره آور “آیا من تومور مغزی دارم؟” را در ذهن او مطرح میکند. دانستن اینکه کدام سردرد واقعا نگران کننده است و نیار به بررسی دارد هم فرد مبتلا را از نگرانی در می‌آورد و هم به تشخیص زودتر بیماری فردی که واقعا تومور مغزی دارد کمک میکند.

سردرد ناشی از تومور مغزی

سردرد ناشی از تومور مغزی معمولا ناگهانی بروز نمیکند؛ به تدریج و در طی روزها و حتی ماه‌ها ایجاد شده و رو به تشدید میرود. این سردرد در صبح‌ها بیشتر احساس میشود و با گذر از زمان بیدار شدن تخفیف پیدا میکند؛ در موقع بروز سردرد علائم دیگری ممکن است بوجود آید و با برطرف شدن سردرد آنها هم خاموش شوند مثل تاری دید، تهوع و استفراغ؛ و اینکه گرچه ممکن است در هر جای سر، یکطرفه یا دوطرفه باشد ولی معمولا در پیشانی و پشت سر بیشتر احساس میگردد.
بسیاری افراد سالها درگیر سردردهایی هستند که علت آن مشخص شده و با دارو یا بدون دارو درمان میشوند مثل سردرد میگرنی، سردرد تنشی و غیره؛ اما ممکن است در طی چند هفته یا چند ماه شکل سردرد، محل آن، طول مدت و میزان پاسخ به دارو تغییر کند و به تدریج به صورت مقاوم درآید. این تغییر در ماهیت سردرد قدیمی هم اگر علت خاصی برای آن مشهود نباشد (مثل فشار عصبی) مهم بوده و لازم است تحت بررسی قرار گیرد.
وجود علائم عصبی همزمان با سردرد نیز باید چراغ خطر را در ذهن روشن کند مثل اختلال راه رفتن، کاهش بینایی، شنوایی یا بویایی، ضعف در اندامها، اختلال تکلم و تشنج. این علائم در مراحل اولیه خفیف خواهند بود و گاهی مورد توجه قرار نمی گیرند اما با گذر زمان تشدید شده و بارزتر میشوند.
بطور خلاصه باید گفت که با هر سردردی نگران وجود تومور مغزی نشوید و اگر سردرد شما صبحگاهی، همراه با تهوع و استفراغ یا سایر علائم مغزی است و خصوصا به تدریج شاهد تشدید آن هستید حتما برای بررسی دقیق تر به جراح مغز و اعصاب مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)